Sunday, October 16, 2005

Café Iglo

Det är ofta spännande att prova nya saker. Idag gjorde jag det. Provade en ny sak alltså. Jag besökte, tillsammans med Linda och Susanne, café Iglo. Caféer har man ju besökt ett antal hundra gånger tidigare, så vad då? Jo, det speciella är att Iglo är ett ljuscafé. Ljuscafét är alltså ett rum, helt i vitt. Besökarna har vita rockar på sig -vilket väckte våra funderingar- är det så här det känns att sitta på psyket? Iallafall, man spenderar en timme i detta helt vita rum och äter frukost eller dricker en kopp, vad man nu känner för. Efter ett litet lätt illamående av det skarpa ljuset fann vi oss sedan till rätta och cafébesöket blev en trevlig upplevelse. Jag har aldrig provat ljusterapi förut, men idén kring det hela känns faktiskt rätt logisk. Ljus=må bra. Nu vet jag vart jag kan vända mig när novembermörket blir alltför ouhärdligt.