Thursday, November 24, 2005

Ibland sker mirakel

Ibland sker mirakel (okej, mirakel är väl lite överdrivet, men ändå...). Det man trodde var omöjligt har nu till slut inträffat. Under flera år har jag undrat, kommer det någonsin att hända mig? Kommer även jag att få uppleva denna känsla som så många andra verkar känna. Och, ja. Nu har det hänt. Den har slagit till. Julkänslan! Jag har faktiskt börjat att längta efter julen. Det ska bli riktigt mysigt med alla ljus, dofter och julstämningen. En gång i tiden hade jag den där julkänslan inom mig. Men den dog snabbt och abrupt i början av 1990-talet när nån dåre kom på ideén att låta Leif "Loket" Olsson sjunga in en julsång om en skinka på rymmen. Alla ömma känslor för julen försvann. Trots tappra försök och vilja ifrån mig kom julkänslan inte tillbaka. Men nu har jag alltså av någon anledning börjat se fram emot jul, gran och - snö (i lagom mängd förstås, och utan ishalka). Varför jag har börjat känna så här vet jag inte. Förmodligen har man gått och blivit blödig och sentimental på gamla år. Eller kanske bara nått stadiet när man inser att det spelar ingen roll hur mycket man undviker den, julen återkommer ändå år efter år. Och det är bara att gilla läget.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home