Saturday, December 31, 2005

Gott nytt år!

Sista dagen på 2005. Tänk så snabbt ett år kan gå. Jag har hört att det bara går fortare och fortare ju äldre man blir. Ett liv går snabbt alltså. I år får jag fira nyår med Anders, det ska bli så härligt. Vi har redan varit ute på en snöpromenad och snart ska vi laga middag. Mysigt.

Hittade en års-summering på nätet, och har fyllt i med mina svar. Här är min summering av 2005:

What did you do in 2005 that you'd never done before?

Flyttade ihop med Anders och medverkade på en studiecirkelskurs (i foto).

Did you keep your new years' resolutions, and will you make more for next year?

Det gör jag aldirg. Börjar storstilat i några veckor och sen orkar jag inte...

What countries did you visit?

Stannade i Sverige hela året. Var på konferens med jobbet till Åbo, så tekniskt sett har jag ju varit i Finland några timmar, visserligen på en båt hela tiden...

What would you like to have in 2006 that you lacked in 2005?

Mer tid och pengar skulle vara trevligt.

What date from 2005 will remain etched upon your memory, and why?

15 maj, när jag blev officiell flickvän till Anders. Exakt 10 år efter att jag gått med i BHC. Spooky!

What was your biggest achievement of the year?

Mitt fotografernade tror jag.

What was your biggest failure?

Inte kunnat spara några pengar.

What was the best thing you bought?

Min Nikon D50!

Whose behavior merited celebration?

ja det vete fan...

Whose behavior made you appalled and depressed?

Alla puckade politiker. Vakna upp!

Where did most of your money go?

Önskar att jag kunde skriva att det gick till nåt spännande, men det var nog mest till räkningar och Lövångers tunnbröd.

What did you get really, really, really excited about?

Sommaren och min första digitala kamera.

What song will always remind you of 2005?

"Om du blott begär mig" med Sickan Carlsson.

Compared to this time last year, you are:
a) happier or sadder? Gladare!
b) thinner or fatter? Ungefär samma tror jag.
c) richer or poorer? Borde vara rikare men är tycärr fattigare.

What do you wish you'd done more of?

Träffat mer vänner. Sparat mer pengar.

What do you wish you'd done less of?

Stressat mindre med allt jobbrelaterat.

What was the best book you read?

Gillade verkligen "Damernas detektivbyrå" av Alexander McCall Smith.

What was your favorite film of this year?

Har sett alldeles för lite film i år. Ser fram emot "Walk the line" nästa år.

What one thing would have made your year immeasurably more satisfying?

Åter igen: pengar.

How would you describe your personal fashion concept in 2005?

Lite splittrat. Försökt vara tjusig, men lyckades nog inte så bra.

Tell us a valuable life lesson you learned in 2005:

Allting kan hända!


GOTT NYTT ÅR!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home