Sunday, December 11, 2005

Nobelt Nobel

Om man tillbringade eftermiddagen och kvällen hemma igår (vilket jag gjorde) och samtidigt försökte titta på TV så var det nästan omöjligt att kunna titta på något annat än Nobelfesten. I en evighet verkade det pågå. Tänk då på de som faktiskt var med på banketten. Undrar om de tycker det är kul och spännande eller bara dötråkigt? Jag är ju inte känd för att vara royalist men måste erkänna att prinsessorna såg ganska snygga ut. Där undrar jag också vad det tycker. Å nej, inte den där tråkiga tillställningen igen när man måste vara trevlig mot en gammal trist vetenskapsman, eller tar de tillfället i akt och faktiskt konverserar och försker lära sig något av dessa män som förmodligen kan en hel del (de har ju trots allt fått en litet pris för sina upptäckter och kunskaper). Och i och med denna fundering avslutas nu blogginlägget eftersom min pojkvän tycker att jag suttit för länge och hamrat på tangetbordet. Tack och hej från mig.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home