Wednesday, February 15, 2006

Sudokofeber

J på jobbet kallade mig för pensionär när jag på en rast i förra veckan klurade över ett Sudoko. Jag förklarade vänligt men bestämt att Sudoko är mycket bra hjärngymnastik. Vanliga Sudokon är lagom klurigt och hjärnstimulerande. För att utmana mig själv lite har jag skaffat "Extrem Sudoko". Här ska man klurar ut kombinationerna utan några siffror alls. Mina försök har faktiskt gått bra hittills och det är riktigt roligt. Nästa steg blir nog Sudoku med bokstäver. Här ska man avslöja dolda ord, med ledtrådar presenterade av Sherlock Holmes. Boken innehåller hundra korta nyskrivna Holmes-texter som ger ledtrådar till dolda ord i pusslen. Vilken fantastisk kombination - Sudoko och Sherlock Holmes. Gottigottgott! Bakom denna smarta bok står Mattias Boström.

1 Comments:

Blogger Linda said...

Åh, jag älskar Suduko också, hade det i min förra mobbe! Visste inte att det fanns utveckling av de man köper i pappersform! :D Det ska definitivt spanas in.

Förlåt för att jag inte mailat det jag lovat, mail på väg inom dom närmsta dagarna! *lovar*

Kram Linda

7:07 AM  

Post a Comment

<< Home