Sunday, February 19, 2006

Vad jag vill men inte hinner.

Hur hinner folk vara så jäkla effektiva? Jag måste uppenbarligen göra nåt stort fel rent organiseringsmässigt. Jag menar, alla coola kulturmännsikor verkar ju hinna med alllllllllt. Skriva böcker, vara dj:ar, framträda i nåt Tv-program, bli intervjuad i alla papperstidningar + några interaktiva oxå, och så vidare och så vidare och så...

Själv hinner jag knappt med ett jobb. Att vara lärare är visserligen rätt tidskrävande och man är ganska trött när man kommer hem halv sju och ändå måste jobba två timmar till.

Mitt problem är att jag vill göra för mycket. Fast jag vet inte när jag ska hinna.

Här är en liten lista på vad jag helst skulle fördriva mina dagar med:

* Skriva en bok. Såklart, som alla andra...men vaddå'rå.
* Skriva en barnbok.
* Skriva en kokbok. Jag har en alldeles liten utmärkt idé.
* Fotografera mer.
* Jobba med grafisk design.
* Blogga. Sådär coolt.

Typ.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home