Wednesday, March 01, 2006

Skulle du älska din partner om han/hon samlade på penntroll?

Idag har jag och Anders varit så där jobbigt par-aktiga. Vi har nämligen roat oss med att fylla i uppgifter om oss själva i boken "DU & JAG". Det är som en "mina vänner-bok" fastän för par. Man fyller t.ex i
*"det här är jag"
* "det här är du"
* "du-kunskap"
*"bikt-plikt" - här ska du erkänna om du någonsin inte bytt underkläder på tre dagar eller snokat i sin partners mobiltelefon
*"jag skulle älska dig även om du..."- började spela bastuba, var med i en dokusåpa, samlade på penntroll, gick barfota året om
* "dina paradnummer"-din partners finaste kroppsdel, den mest romantiska gest du gjort

Och så vidare. Både fyller i sina uppgifter och så får man jämföra sedan. Naturligtvis var det jag som införskaffade boken, och trodde att Anders skulle vara sådär lagom förtjust i den. Men han gick in för liv och lust i skrivandet. Det roligaste var nästan att jämföra och inse att man svarat precis lika på några punkter och fått helt oväntade svar på vissa andra. Jag svarade t.ex att jag bara skulle älska Anders mer om han började samla på penntroll medan han skulle sluta att älska mig om jag gjorde det.

En trevlig liten bok som rekommenderas till alla par. Obs! Se bara till att du kommer ihåg din partners andra namn och födelsedag och sånt där. Annars kan det bli lite tryckt stämning.

"DU & JAG" är utgiven av Semic och skriven av Mats Strandberg och Anna Andersson.
www.semic.se

1 Comments:

Blogger robrunsthlm said...

(tack för tipset om att ha koll på alla namn, födelsedata mm)

2:55 PM  

Post a Comment

<< Home