Monday, April 17, 2006

Onödiga prylar

Anders har lurat mig att köpa en till sak som jag egentligen inte behöver. Han lyckades övertala mig att köpa en Mp3-spelare från Kina, det skulle ju vars sååå billigt. Och visst, det var det ju. men sen lyckades den lilla musikanläggningen fastna i tullen på Arlanda. Så det blev till att betala moms och en härlig tullavgift. Efter det fick jag iallafall tillgång till Mp3'n. Tror ni att man förstår hur den fungerar? Jag har aldrig läst en sån ingående instruktionsbok som man ändå inte förstår någonting av. Jag brukar lyckas klara de flesta instruktionsböcker, men den här är helt omöjlig. Jag förstår ingenting!

Jag tror att Anders lurar på mig alla de här grejerna att köpa för att han egentligen själv vill köpa dem. En liten prylgalning alltså. En annan prylgalning är min pappa. Han har införskaffat diverse elektroniska prylar, som alla fungerat mer eller mindre bra. En mobiltelefon i tegelstensstorlek, telefonsvarare, videokameror osv. Den pryl som dock tar priset är Teleguiden. Nån som kommer ihåg den? Den såg ut som en dator med en telefonlur på sig. Pappa var alldeles till sig och pratade i flera veckor om "överraskningen". Och så kom den till slut. Teleguiden. Jag och mamma var föga imponerade men pappa gillade den (eller låtsades iallafall). Teleguides satsningen blev iallafall en flopp, och efter att vår stora makapär samlat damm i några år hamnade den till slut på skroten. Så kan det gå.

2 Comments:

Blogger Erika said...

Hmm.. måste erkänna att jag kan relatera till "prylgalenheten". Med ursäkter såsom "det är ju så behändigt med (saken ifråga)", "ibland så behöver man ju (fyll i lämplig funktion hos grejen i fråga)", "den kostar ju faktiskt bara (lite för mycket egentligen)" kan jag övertyga mig själv om det mesta. Det är nog tur att jag inte tjänar mer, för då skulle jag ha grejer överallt! Men nu kan jag ju låna lite taktik från Anders: skaffa en partner och övertyga densamma om förträffligheten med... vad det nu är jag själv skulle vilja lägga vantarna på. ;-)

4:51 AM  
Blogger ecka said...

Aaaa... äntligen är du tillbaka och skriver lite! Har saknat dig!!! Hoppas du har det finfint och att ni får det lite varmt snart. Här börjar det gå mot kyligare tider... tycker jag inte om! Puss

12:16 PM  

Post a Comment

<< Home